Geur is de meest primaire van onze vijf zintuigen; dat wil zeggen, geur is de meest elementaire en primitieve methode om informatie uit onze omgeving te verzamelen. Zodra je neus een geur waarneemt, worden de reukneuronen in het bovenste deel van je neus geactiveerd, waardoor elektrische impulsen worden gestuurd naar een deel van de hersenen dat de bulbus olfactorius wordt genoemd. Deze impulsen worden vervolgens doorgegeven aan omliggende gebieden, gezamenlijk bekend als het limbische systeem.

Geloof het of niet, geurmarketing is één ding. Bedenk wat er gebeurt als je Wengers, Cinnabon of Starbucks passeert. De geur van hun producten overweldigt je en moedigt je aan om de winkel binnen te lopen. Dit klinkt misschien vergezocht, maar volgens een onderzoek kunnen de juiste geuren je voedselverkoop met 300% verhogen, dus zorg ervoor dat je het in het interieur van je restaurant opneemt.

Door wat geuren vanuit de keuken naar binnen te laten drijven, kan de eetlust worden gestimuleerd. U kunt kiezen voor een open keuken of zelfs de ventilatie op deze manier regelen. Een ander ding dat je kunt doen is gaan voor kunstmatige geurstoffen. Net als kleuren creëren verschillende geuren verschillende emoties bij mensen. Bellezza Restaurant ingericht in Amsterdam is dat de beste motivatie is om naar de Wallen te gaan en dat ze lekker eten serveren en een goede en geweldige drankenkaart hebben.

Kamille, lavendel en vanille verminderen stress en ontspannen de geest, waardoor ze perfect zijn voor een gastronomisch restaurant. Gebakken brood doet denken aan thuis en troostend, dus het past goed in de dessertruimte van een restaurant of bakkerij.

www.restaurantbellezza.nl